Η κατάρτιση του υγειονομικού χάρτη της Ελλάδας, 28 χρόνια μετά την ψήφιση του ιδρυτικού νόμου 1397/83 για το ΕΣΥ, είναι αντικειμενικά ένα σημαντικό γεγονός για τις υπηρεσίες υγείας της χώρας.
Για ποια χρήση όμως;
Αυτό θα εξαρτηθεί από τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας και της Κυβέρνησης.
Ο χάρτης υγείας μπορεί να αξιοποιηθεί για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων – άμεσων και μακροπρόθεσμων – που επιδιώκουν τη ποιοτική ολοκλήρωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Mπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί και για συγχωνεύσεις, περιορισμούς, καταργήσεις υγειονομικών δομών και νοσοκομείων, που στοχεύουν την αναγκαστική προσαρμογή των δημόσιων υπηρεσιών υγείας στους κανόνες των δανειστών της χώρας, οι οποίοι είναι αμείλικτοι. Σύμφωνα με το τελευταίο επικαιροποιημένο Μνημόνιο ζητούν οριζόντιο ακρωτηριασμό των δαπανών υγείας στην Ελλάδα από 10% του Α.Ε.Π. στο 6%.Η Κυβέρνηση προφανώς έχει κάνει την επιλογή της κι αυτή είναι η τυφλή υποταγή στις ορέξεις των τοκογλύφων δανειστών.
Όσα δηλώνει ο «λογιστής» Υπουργός Υγείας κ. Λοβέρδος περί περιορισμού των δαπανών χωρίς επιβάρυνση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, είναι «έπεα πτερόεντα». Άλλωστε υπάρχουν και ενδείξεις και αποδείξεις για τα αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής υγείας: Κλινικές – Τμήματα – Μονάδες με 1 ή 2 γιατρούς, κλείσιμο Τμημάτων, ανεπαρκές και ανασφαλές σύστημα εφημεριών, τραγικές ελλείψεις νοσηλευτικού προσωπικού – υγειονομικού υλικού – αντιδραστηρίων – ογκολογικών φαρμάκων, περιορισμός χειρουργικών επεμβάσεων και εργαστηριακών εξετάσεων….
Οι νοσοκομειακοί γιατροί θα παρέμβουν στον διάλογο με τις δικές της αναλυτικές θέσεις που οδηγούν σ΄ ένα ολοκληρωμένο, ποιοτικό και αποτελεσματικό, δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας.
Για ποια χρήση όμως;
Αυτό θα εξαρτηθεί από τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας και της Κυβέρνησης.
Ο χάρτης υγείας μπορεί να αξιοποιηθεί για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων – άμεσων και μακροπρόθεσμων – που επιδιώκουν τη ποιοτική ολοκλήρωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Mπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί και για συγχωνεύσεις, περιορισμούς, καταργήσεις υγειονομικών δομών και νοσοκομείων, που στοχεύουν την αναγκαστική προσαρμογή των δημόσιων υπηρεσιών υγείας στους κανόνες των δανειστών της χώρας, οι οποίοι είναι αμείλικτοι. Σύμφωνα με το τελευταίο επικαιροποιημένο Μνημόνιο ζητούν οριζόντιο ακρωτηριασμό των δαπανών υγείας στην Ελλάδα από 10% του Α.Ε.Π. στο 6%.Η Κυβέρνηση προφανώς έχει κάνει την επιλογή της κι αυτή είναι η τυφλή υποταγή στις ορέξεις των τοκογλύφων δανειστών.
Όσα δηλώνει ο «λογιστής» Υπουργός Υγείας κ. Λοβέρδος περί περιορισμού των δαπανών χωρίς επιβάρυνση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, είναι «έπεα πτερόεντα». Άλλωστε υπάρχουν και ενδείξεις και αποδείξεις για τα αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής υγείας: Κλινικές – Τμήματα – Μονάδες με 1 ή 2 γιατρούς, κλείσιμο Τμημάτων, ανεπαρκές και ανασφαλές σύστημα εφημεριών, τραγικές ελλείψεις νοσηλευτικού προσωπικού – υγειονομικού υλικού – αντιδραστηρίων – ογκολογικών φαρμάκων, περιορισμός χειρουργικών επεμβάσεων και εργαστηριακών εξετάσεων….
Οι νοσοκομειακοί γιατροί θα παρέμβουν στον διάλογο με τις δικές της αναλυτικές θέσεις που οδηγούν σ΄ ένα ολοκληρωμένο, ποιοτικό και αποτελεσματικό, δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου